Cand cutia de viteze incepe sa faca zgomot sau treptele agata, deja stii ca ceva nu e in regula. Iar cand apar pete de ulei sub masina, devine clar: ai nevoie de
reparatii cutii de viteze, nu doar de o verificare rapida. La General Techno Grup procesul e facut cu atentie, pentru ca transmisia nu iarta graba.
Hai sa trecem prin etapele principale, asa cum se intampla ele in service.
Demontarea – primul pas catre o reparatie corecta
Totul incepe cu accesul la cutie. Bateria este decuplata, piesele care stau in drum sunt date jos, iar masina e ridicata. Se scoate ambreiajul, se elibereaza arborii si se desfac suporturile. Unele suruburi sunt stranse bine din fabrica, asa ca mecanicul foloseste scule serioase, nu improvizatii. Sprayul penetrant si o cheie de impact sunt aproape mereu in peisaj.
Cutia este apoi sustinuta pe un cric special si desprinsa cu grija de motor. Greutatea ei nu e de neglijat, asa ca totul se face controlat. Odata coborata, poti vedea deja semnele problemei: scurgeri, semeringuri imbatranite, garnituri umflate.
Diagnosticarea interna – unde se vede adevarul
Cutia ajunge pe masa, se curata si se desface. Aici ies la suprafata defectele reale.
Sincronizatoarele sunt primele verificate. Daca sunt tocite, schimbarea treptelor devine greoaie sau sacadata. Pinioanele trebuie sa aiba dantura uniforma. Orice ciobitura da zgomot, iar zgomotul nu minte. Rulmentii sunt verificati pentru joc si zgomote, iar furcile trebuie sa fie drepte. Semeringurile si garniturile sunt aproape mereu inlocuite. Nu are rost sa pastrezi o piesa de etansare veche intr-o cutie refacuta, chiar daca pare intreaga.
E etapa in care mecanicul isi da seama cat de grava e problema, ce trebuie schimbat si ce poate fi refolosit.
Reasamblarea – partea care cere cel mai mult calm
Cu piesele noi pregatite, incepe montajul. Arborele primar si secundar se monteaza cu presa si sculele dedicate. Ordinea si tolerantele sunt importante. Daca strangi prea mult, risti blocaje. Daca lasi prea lejer, apar zgomote.
Carcasa se inchide cu garnitura noua sau cu silicon dedicat transmisiei. Apoi cutia ajunge inapoi sub masina. Se monteaza suporturile, cablurile si ambreiajul, iar tot ansamblul este aliniat corect cu motorul.
Inainte de a porni motorul, se completeaza cu uleiul potrivit. De cele mai multe ori 75W90, dar depinde de model. Uleiul bun face o diferenta reala in felul in care se simt treptele.
Testarea pe drum – confirmarea ca totul este in regula
Masina este pornita la rece. Mecanicul asculta. Orice zgomot mic, orice vibratie spune ceva. Apoi vine testul de mers. Treptele trebuie sa intre lin, fara ezitari sau sunete metalice. La intoarcere se verifica etanseitatea. Daca totul este uscat, cutia e gata pentru drum.
O cutie manuala reparata bine se simte imediat. Iti da siguranta ca masina raspunde corect, fara batai de cap.
De ce aleg clientii General Techno Grup
Reparatii cutii de viteze nu inseamna doar schimbat piese. Inseamna experienta, scule potrivite si timp investit cu rabdare. La General Techno Grup cutiile sunt tratate cu seriozitate, iar masina iese exact cum trebuie.